چند روز پیش رییس صدا و سیما ضمن تشکر از همکاران خود در حوزه خبر عملکرد این حوزه را مثبت ارزیابی کرد و افزود طی دو ماه گذشته مخاطبان خبر پنج درصد افزایش داشته است دلیل این افزایش هم کوتاه شدن بخش های خبر و تنوع موضوعات ذکر شد . ( بخش های خبری صدا و سیما ُخبرگزاری ها چهارشنبه ۲۸ مرداد ۹۴ ) البته وی مرجع اندازه گیری و نظر سنجی را ذکر نکرد . همچنین اعلام نکرد که درصد قبلی چه میزان بوده که پنج درصد اضافه شده است . معمولا در ارایه آمارهایی از این دست به میزان اعتماد مخاطب نیز اشاره نمیشود .قبل از این مسول دیگری گفته بود ۷۰ درصد مخاطبان رسانه ای از ماهواره استفاده میکنند و دروغ و اتهام زنی در رسانه ملی وجود دارد ( آشنا مشاور رسانه ای رییس جمهور ، سایت های مختلف خبری ۲۵ خرداد . . ) البته در این بیان هم منبع یا چگونگی اندازه گیری مخاطبان ماهواره ذکر نشده است . اصولا از معضلات رسانه ها در کشور مشخص نبودن جایگاه ، تعداد مخاطبان و میزان اعتماد مخاطبان به آنهاست . این وضعیت هم طبعا به دلیل نبود مراکزی مستقل برای بررسی و اندازه گیری موقعیت و محبوبیت رسانه ها در میان مردم است . رسانه ها اعم از صدا و سیما ، روزنامه ها و سایر نشریات ، شبکه های ماهواره ای همچنین فضای مجازی روبه گسترش ، تا زمانی که در کشور از پایگاه ها و امکانات مستقل سنجش و اندازه گیری تعداد مخاطبان و میزان اعتماد مردم به آنها برخوردار نباشیم آمارهای اعلامی آنها چندان قابل اتکا و مورد اعتماد نیستند.کمبود و خلا یاد شده در زمان انتخابات و بیان موقعیت کاندیداها قبل از برگزاری انتخابات بیشتر خودنمایی میکند .